Bureau

JAN VISSER Edamse School

Hoe wij werken

Ons bureau verzorgt het hele bouwproces van idee tot realisatie. We betrekken u nauw bij de schetsen, het voorontwerp, de bestektekening met bestek, de aanvraag van vergunningen en begrotingen. Wij doen ook zelf het bouwtoezicht en de directievoering. Het kunnen integreren van al deze elementen is de basis voor een goed eindresultaat.

Projectontwikkeling

We hebben mee mogen werken aan grootschalige projecten zoals Luijendijk Zuid in Landsmeer en projectontwikkeling in de Zeevang. We hebben de stadsontwikkeling vormgegeven in Edam. De Edamse School heeft daarmee laten zien dat grootschalig bouwen niet ten koste hoeft te gaan van passende architectuur.

Het Gele Steentje

De Edamse school heeft voor zijn gehele oeuvre in 2013 het Gele Steentje ontvangen van de Vereniging Oud Edam. Wij ontvingen deze prijs voor de hoogwaardige, nauwkeurige en vakbekwame wijze waarop stadsvernieuwing en restauratie door ons is toegepast in de stad Edam. Wij zijn daar heel trots op en zien dat als een bevestiging van onze visie en werkwijze.

Schetsen, impresssion

Al onze plannen starten met schetsen. Met deze schetsen nemen we de opdrachtgever mee in het maken van keuzes. Wij bieden alternatieven en geven daarbij de overwegingen aan. Wij maken verrassende voorstellen, de opdrachtgever beslist. De schetsen zijn weer de basis voor doorontwikkeling van de bouwplannen.

Publicaties

Voor projecten van De Edamse School, maar ook voor maatschappelijk instanties zoals het onderwijs, schrijven wij over vele bouwonderwerpen. Wij maken publicaties over bouwhistorie, industrieel erfgoed, wetgeving, energie, contractvorming en calculatie. En, wij maken ook ruimtelijke onderbouwingen bij bestemmingsplanwijzigingen.

Advies

Wij verzorgen bouwkundig advies bij aankoop van een woning. Wij adviseren over het afstoten van onroerend goed, het kiezen van geschikte partijen zoals aannemers en onderaannemers, het wel of niet aangaan van een restauratie en over renovatie of nieuwbouwplannen. Laat onze expertise voor u werken.

Interieurstyling

Een huis voelt pas als je eigen thuis als de verhoudingen binnen, in combinatie met inrichting en kleur, in balans zijn. We creëren met jou een interieurstyling door inspiratie, sfeerbeelden, moodboards en schetsen op te stellen. Zo helpen wij u uw eigen wereld in huis vorm te geven.

De kracht van samenwerken

JAN VISSER PORTRET Edamse School

Jan Visser

Architectuur, restauratie en bouwmanagement

Jan heeft samen met Hans Boonstra De Edamse School opgericht met als doel mooie dingen te maken zonder concessies te hoeven doen. Jan is zijn carrière begonnen als timmerman bij aannemersbedrijf Butter uit Edam. In de stad Edam is zijn gevoel voor het zoeken naar de juiste verhoudingen en zijn liefde voor het erfgoed gegroeid. Na 10 jaar ervaring in het ambacht en 12 jaar avondstudie heeft hij zijn eigen bureau opgericht.

Het Gele Steentje 2013 EDAMSE SCHOOL

Hans Boonstra

Samenwerkingspartner en
mede-oprichter

De Edamse School werkt vanaf haar oprichting samen met het zelfstandige ontwerp- en adviesbureau van Hans Boonstra. Hij adviseert en is voor een deel verantwoordelijk voor de schetsontwerpen. Naast zijn zelfstandige onderneming is hij monumentenadviseur bij de gemeente Amsterdam en lid van de Welstands- en Monumentencommissie van Edam-Volendam. Hans Boonstra heeft veel ervaring in de architectuur, herbestemming en restauraties. Betrokken en met oog voor detail.

ESTHER JOSTMEIJER PROTRET Edamse School

Styling en productie

Voor bedrijven en tijdschriften
www.estherjostmeijer.nl

Esther ondersteunt De Edamse School met adviezen op het gebied van inrichting en interieur. Haar VT wonen “handschrift” kenmerkt zich door stoer, persoonlijk, vrouwelijk en eigentijds.Esther verzorgt daarnaast de styling en productie voor bedrijven zoals Gamma, Wehkamp, Karwei, Hema, Telegraaf, Tempur en Basic Label.